STATUT
Domu Pomocy Społecznej
w Sopocie ul. Adama Mickiewicza 49
§ 1
Dom Pomocy Społecznej w Sopocie, ul. Adama Mickiewicza 49, zwany dalej „ Domem” działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności :
1) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz.1362, z późn. zm.)
2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 )
3) rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, poz. 1837 )
§ 2
- Dom jest jednostką organizacyjną Gminy Miasta Sopotu, funkcjonującą w ramach systemu pomocy społecznej, działającą w formie jednostki budżetowej.
- Siedzibą Domu jest Sopot, ul. Adama Mickiewicza 49.
- W strukturze Domu funkcjonuje ośrodek wsparcia – Dzienny Dom Pobytu.
- Dom przeznaczony jest dla osób w podeszłym wieku oraz osób przewlekle somatycznie chorych.
- Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Prezydent Miasta Sopotu przy pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie.
§ 3
- Dom jako samorządowa jednostka organizacyjna realizuje zadania gminy z zakresu pomocy społecznej wynikające z ustawy o pomocy społecznej.
- Dom świadczy usługi bytowe, opiekuńcze, wspomagające na poziomie obowiązującego standardu, w zakresie i formach wynikających z indywidualnych potrzeb osób w nim przebywających.
- Dom umożliwia mieszkańcom korzystanie z przysługujących im na podstawie odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych oraz pokrywa opłaty i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny przewidzianej w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia.
- Dom może świadczyć usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i inne dla osób w nim niezamieszkujących.
- Strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres zadań Domu określa opracowany przez Dyrektora Domu i przyjęty przez Prezydenta Miasta Sopotu regulamin organizacyjny.
§ 4
Do Domu przyjmowane są osoby na podstawie decyzji administracyjnej wydawanej przez Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie lub upoważnionego przez Prezydenta Miasta Sopotu pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie.
§ 5
- Pobyt w Domu jest odpłatny.
- Zasady ustalania i wysokość opłat za pobyt w Domu określa ustawa o pomocy społecznej.
§ 6
- Domem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor Domu.
- Dyrektora Domu zatrudnia i zwalnia Prezydent Miasta Sopotu, na wniosek Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie.
- Dyrektora zastępuje Zastępca Dyrektora, zatrudniony przez Dyrektora Domu lub inna osoba, upoważniona przez Dyrektora Domu.
- Dyrektor Domu wykonuje czynności pracodawcy w stosunku do pracowników Domu.
- Dyrektor w sprawach dotyczących mienia kierowanej jednostki działa jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Sopotu.
- W celu realizacji zadań Domu Dyrektor jest upoważniony do wydawania zarządzeń, regulaminów i instrukcji.
§ 7
- Dom prowadzi gospodarkę finansową jako jednostka budżetowa Gminy Miasta Sopotu.
- Dom posiada wyodrębniony rachunek bankowy na podstawie odrębnych przepisów.
- Podstawą gospodarki finansowej Domu jest plan finansowy sporządzony przez Dyrektora, zatwierdzony uchwałą budżetową Rady Miasta Sopotu.
§ 8
Dom jest upoważniony do przyjmowania darowizn przeznaczanych na realizację zadań Domu.
§ 9
Pełna nazwa placówki brzmi : Dom Pomocy Społecznej w Sopocie
ul. Adama Mickiewicza 49
81-866 Sopot
§ 10
Zmiany niniejszego Statutu mogą nastąpić jedynie w trybie przewidzianym dla jego uchwalenia.